Wat is KVW Neer?

KVW Neer is een stichting die geheel draait op vrijwilligers. Wij bezorgen alle Neerse kinderen van de basisschool en brugklassers een super te gekke week tijdens de zomervakantie.

Het bestuur verzorgt de kvw-week tijdens de zomervakantie in samenwerking met leiders, KP’ers en alle andere mensen die met veel enthousiasme hun steentje bijdragen aan de week!

Van maandag tot en met vrijdag organiseert KVW Neer een dagvullend programma. Iedere dag wordt begonnen en afgesloten met een toneelstuk en een kvw-lied dat luidkeels wordt meegezongen! Het weekprogramma bestaat uit koken, knutselen, speurtochten, excursies, zwemmen, speedboten, survivalen, een zeskamp etc.! Op vrijdagmiddag vindt er een feestelijke optocht en optredens van elke groep plaats.

De programma’s worden grotendeels door de leiding zelf bedacht. De hoofdcoördinatie heeft enkele programmapunten van tevoren al bepaald (zeskamp en speedboten bijvoorbeeld). Medio mei komt de leiding voor het eerst bij elkaar. Tijdens deze bijeenkomst worden de groepen verdeeld en het thema bekend gemaakt. Tevens wordt er een begin gemaakt met het maken van een programma in samenwerking met een coördinator. Daarna gaat de leiding zelf aan de slag met de afwerking van hun programma. Vlak voordat de opbouw van het KVW terrein begint komen leiding en bestuur nog één keer bij elkaar om de eventuele laatste puntjes op de i te zetten.

Tijden
De kinderen van groep 2 tot en met groep 8 worden elke morgen om 9.00u op het kampterrein op de ligweide van zwembad ’t Ligteveld verwacht. Om 16.30u gaan de kinderen weer terug naar huis (op vrijdag om 12.30u). Groep 8 overnacht op donderdag na de avondactiviteiten op het kampterrein.

Groep 8
Het programma voor groep 8 wordt op donderdagavond uitgebreid met een overnachting. De kinderen overnachten op het kampterrein. Ouders en kinderen worden aan het begin van de KVW-week op de hoogte gebracht van deze overnachting en de benodigdheden voor deze nacht. Naast de leiding van groep 8 zullen ook enkele bestuursleden op het kampterrein overnachten. Voor eventuele vragen kunt u terecht bij Mats Emonts, Maartje Emonts of Jeroen Kuijpers.

Brugklas
Voor de brugklassers heeft de leiding een vijfdaags programma samengesteld. Er staan allerlei toffe activiteiten op het programma die zeker in de smaak zullen vallen. Het programma wordt op woensdagavond uitgebreid met een overnachting op het kampterrein. De ouders of verzorgers van deze kinderen worden aan het begin van de KVW-week middels een informatiebrief op de hoogte gebracht van het avondprogramma en spullen die ze voor de overnachting nodig hebben.

Kleuters
Voor de allerkleinsten van de basisschool verzorgt Kindervakantiewerk Neer op dinsdag- en donderdagmorgen een kleuterprogramma. Op deze ochtenden kunnen de kinderen die vóór 1 oktober, 4 jaar of ouder zijn kennismaken met kindervakantiewerk. Het programma voor de kleuters start om 9.15u. Om 12.15u kunnen de kinderen weer worden opgehaald. De kleuters worden tijdens de activiteiten verdeeld in kleine groepjes en begeleid door twee ouders.

Natuurlijk mogen de kleuters ook meedoen aan de feestelijke optocht en de finale op vrijdagmiddag (zie kopje finale).

Start uw kind na de zomervakantie in groep 3 dan mag uw kind meedoen bij groep 2.

Verkeersveiligheid

Wij adviseren iedereen die de Napoleonsweg over moet steken om gebruik te maken van de fietstunnel om veilig aan de overkant te komen. Indien u toch besluit uw kinderen ergens anders over te laten steken dan adviseren wij u om zelf mee te gaan en hen na afloop ook weer op te komen halen!

In verband met de verkeersveiligheid geldt er tijdens de KVW-week een parkeerverbod op 't Ligteveld vanaf de Maasweg tot einde bebouwde kom.

Fietsen

De groepen 6, 7, 8 en de brugklas verplaatsen zich veelal met de fiets.

De kleuters en groepen 2 t/m 5 hoeven voor hun programma helemaal geen fiets mee te nemen.

Kleding

Het is aan te bevelen uw kind kleren aan te trekken waarin ze kunnen ravotten. Geef een extra jasje/truitje mee op de dagen dat het koud dreigt te worden.

Knapzak
We raden ouders aan uw kind alleen het strikt noodzakelijk mee te geven in hun rugzak. Extra gesjouw is vermoeiend en vervelend. Eten, drinken en zwemspullen zijn spullen die iedere dag in de tas moeten zitten. Geef de kinderen géén glazen flessen of drinkbekers mee. Geef ieder kind een eigen tas mee.

Afwezig?
We stellen het zeer op prijs als u het bestuur inlicht wanneer uw kind een dag niet mee kan doen met KVW. Ook ander contact tussen ouders, bestuur en leiding wordt gewaardeerd. Vanwege de drukte is het voor het bestuur moeilijk om tijdens de dagopening en dagsluiting eventuele vragen te beantwoorden. Overdag zijn er altijd bestuursleden aanwezig die u graag te woord staan. Eventuele andere contactgegevens vindt u onder het kopje ‘Contact’.

Bijzonderheden, medicamenten of allergieën
Mededelingen die voor uw kind van belang zijn zoals sociaalemotionele problematieken, allergieën, het gebruik van medicijnen of andere bijzonderheden, kunt u vermelden bij de opmerkingen op het inschrijfformulier. Het is voor ons van belang hier tijdig van op de hoogte te zijn in verband met voorbereidingen en communicatie naar onze vrijwilligers toe. Daarnaast kun u, indien daar behoefte aan is, contact opnemen met Maartje Emonts, 06-53104367.

Finale
Op vrijdagavond trekt er een feestelijke optocht door de straten van Neer vanaf 17.30u. De finale begint om 18.15u. Daarna zal de DJ tot 22.00 uur zorgen voor een spetterende afsluiting van de week.