Coronaprotocol KVW Neer

Dit protocol is tot stand gekomen na het zorgvuldig bestuderen van de richtlijnen van het RIVM, jeugdwerk Limburg en de website van de gezamenlijke aanbieders van zomer- en vakantiekampen in Nederland.

Afstand houden

• Iedereen vanaf 18 jaar dient de 1,5 meter in acht te nemen. Dit geldt niet voor sport, spel en bewegen (kortdurend contact). Begeleiding mag dus meedoen met de activiteiten. De afstandsbeperking geldt wel voor inactieve activiteiten zoals eten, relaxen en slapen.
  • Kinderen tot en met 12 jaar hoeven binnen en buiten geen 1,5 afstand te houden van elkaar of van begeleiding.
  • Tieners van 13 tot 18 jaar hoeven tijdens buitenactiviteiten onderling geen 1,5 meter afstand te bewaren. Bij binnenactiviteiten geldt deze afstand wel, zowel onderling als tot begeleiding.
  • Vrijwilligers vanaf 18 jaar houden dus ook 1,5 meter afstand tot tieners vanaf 13 jaar.

Brengen en halen

• Ouders verzoeken wij om de kinderen zoveel mogelijk aan de poort af te zetten en het kampterrein niet te betreden.
  • Uiteraard begrijpen wij dat dit niet in alle gevallen mogelijk is. Wij verzoeken ouders dan om rekening te houden met de richtlijnen met betrekking tot afstand houden die zojuist zijn omschreven en plaats te nemen bij de toegewezen groepsplek van uw kind.
  • Wij verzoeken ouders om thuis gebruik te maken van het sanitair.

Overnachten (groep 8 en de brugklas)

• De KVW-tent kan optimaal geventileerd worden. Meerdere begeleiders mogen daarom binnen slapen mits er zoveel mogelijk afstand tussen de bedden wordt gehouden, in ieder geval (veel) meer dan 1,5 meter. Bij twijfel kan er individueel geslapen worden.
  • Kinderen tot 18 jaar kunnen in een groep slapen. Het is van belang dat er voldoende natuurlijke ventilatie is in de tenten en dat er voldoende afstand tussen de bedden is. Deze afstand wordt gewaarborgd door kleinere groepen te spreiden over meerdere tenten en ruimte tussen de bedden te bewaren, dat kan ook door het plaatsen van tassen tussen de bedden.

Vervoer

• Voor de bovenbouw en de brugklas vindt het vervoer per fiets plaats.
  • De onderbouw maakt gebruik van de huifkar. De activiteiten vinden uitsluitend in Neer plaats. De richtlijnen mbt afstand houden worden hierbij in acht genomen.
  • De kleuters maken geen gebruik van vervoer.

Sanitair

• Op het kampterrein is sanitair aanwezig.
  • De toiletten worden gescheiden voor kinderen en begeleiding.
  • Het sanitair (toiletten en wastafel) wordt drie keer per dag schoongemaakt.
  • Schoonmaak- en desinfectiemiddelen worden door KVW Verzorgd.

Aanwezigheid

• We verzoeken je ziek te melden indien;

1.      Je de afgelopen 24 uur klachten hebt gehad als neusverkoudheid, een loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.

2.      Een huisgenoot/gezinslid koorts en/of benauwdheidsklachten heeft.

3.      Het coronavirus de afgelopen 7 dagen is vastgesteld.

4.      Bij een huisgenoot/gezinslid het coronavirus is vastgesteld en je  korter dan 14 dagen geleden contact hebt gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had.

5.      Je in quarantaine bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld.

• Indien je tijdens de KVW-week ziek wordt of klachten krijgt, verzoeken we je naar huis te gaan en eerder genoemde richtlijnen in acht te houden.

Hygiëne